lauantai 4. huhtikuuta 2015

MI NIETA – LA BOLITA - HELMI

04la 04 2015 Las Palmas G.C. Viikko laatuaikaa
Ensiksi anteeksi lukijoilleni, etten ole täydentänyt blogiani. Ymmärtänette kuitenkin luettuenne viikko-ohjelmani, etten ole voinut ryöstäytyä blogin kirjoittamiseen. Sillä koko viikko on ollut todella laadukasta tekemistä.
Las Palmasin kelit olivat sen verran vaihtelevat, ettemme juurikaan täällä päässeet hiekkarannalle, mitä nyt sen verran, että piti hiekkavarpaat pestä. Kävely Las Canterasin biitsille ja takaisin oli hyvää liikuntaa ja tytöt pääsivät samalla ostoksille.
Välillä seisahduimme katukahvilaan nauttimaan Cola- juomat ja cafesolot. Kerroin käyneeni katsomassa Cabaret esityksen, missä valkoinen rotta oli pääosassa ja sekös naisia nauratti.
Maanantaina lähdimme hakemaan lämpöä saaren eteläosasta ja ajoimme linja-autolla Inglesiin. Sieltä kävelimme rantaa pitkin ohi uljaiden dyyninäkymien niemenkärjen suojaiselle puolelle.
Poikkeuksellinen itätuuli tuiversi aluksi niin, etteivät neidot voineet vähentää bikineille. Siitä huolimatta poltimme nahkamme punakirjaviksi.
Helmi, kolmivuotias, vaelsi koko kuuden kilometrin matkan vauhdikkaasti. Palasi jopa takaisin juoksujalkaa, jos jäimme liian kauas.
Dyynin hiekka oli lämmintä, jopa liiankin kuumaa. Se kuitenkin antoi lisää pontta reippaalle tytölle.
Maspalomasin päässä oli lasten uiskenteluun oiva, matala vesiallas. Siinä viihtyivät sekä nuoret, että myös eivät niinkään nuoret. Helmi tosin ei malttanut nousta vedestä ennen kuin huulet olivat vapaajavat.
Keskiviikkona vietimme shoppailupäivän, jonka pääkohteena oli La Aréna. Nora löysi sieltä ostosparatiisinsa Primarkin ja Pappa MediaMarktin. Ensimmäisestä tarttui mukaan löytöjä ja miestenkaupasta sähköinen keittolevy ja muistitikkuja.
Kiirastorstaina suuntasimme kulkumme taas etelään. Nora halusi näyttää ystävilleen Puerto de Mogánin. Ajoimme bussilla Puerto Ricoon ja menimme sieltä lasipohja-aluksella (toisin yläkannella) unelmakohteeseen. Puerto Mogánin hiekkaranta oli aivan täynnä pääsiäisen vietossa olevia perheitä. Lounaan nautimme vakioravintolassani, Fragatassa. Oli mukava käydä moikkaamassa tuttua henkilökuntaa. Kyllä Janina juo kolaa, eikä minun sangriaani
Tämä viikko oli todellista laatuaikaa meille kolmelle ja Satu ja Janina saivat upean loman Kanariansaarilla. Yhteiselomme Immigrantissa sujui kitkatta ja tilaa löytyi riittävästi, kun kaikki olimme väistämiskelpoisia. Aamulla, kun Helmi heilutti papalle taksin takapenkiltä, niin papan silmäkulma ……… Ps. Otsikossa ei ole virhettä, tarkoitan todellakin La Bolita, suomeksi aitoHelmi.