sunnuntai 1. marraskuuta 2015

MASPALOMASIN RANTAVAELLUS

01su 11 2015 Maspalomasin ranta edestakasin
Kaksi raumalaispariskuntaa tuli torstaina ja olemme nyt pitäneet yhtä. Perjantaina kävin hakemassa Reissumiehet heidän hotellilta ja söimme illalla Puerto Ricossa intialaisessa Taj Palacessa herkullisen mixatun illallisen. Tuo mix tarkoittaa, että tarjoilija ratkaisi valintamme kertomalla mitä hän tuo. Kerrassaan hyvää äyriäis-kala-lammas-kasvis-aterian saimmekin syödäksemme.
Tänään tramppasimme kauniin aurinkoisen (26-33 astetta), jonkin verran tuulisen, sään vallitessa Faron majakalta Inglésiin. Rannalla oli varsinainen kansainvaellus. Syötyämme kevyen välipalan (katkaravut valkosipuliöljyssä, papas arugadas, sardiinit ja pan con ajo) kävelimme takaisin Maspalomasin Farolle ja siitä ohi Melonerasiin. . Sieltä nousimme bussiin ja kun Puerto Ricosta jatkoin GuaGualla Jäpölät ja Niemiset valittelivat väsymystä. Minä en sitä tunnustanut, vaikka meinasin nukahtaa ennen Puerto de Mogánia. Askeleita tänään on kertynyt 21 200 ja puertoricolaisilla on liki kymmenentuhatta trampattua porrasaskelta enemmän. Hyvä me, upea suoritus!