torstai 24. syyskuuta 2009

23ke 09 09 Carruchasta San Joseen

Herätyskello soi yhdeksältä ja Kalle sai kummipojankin lähtemään suihkuun melkein saman tien. Sieltä palattuamme söimme muroannoksen ja valmistelimme aluksen lähtöön. Marineros, avaimet saatuaan, oli huolissaan valmisteluuvauhdistamme – huomaammeko irrottaa maasähköjohtoa.

Carrucha 0935 log 3670 Mh 482,0



Sähköt irti, köydet irti, leparit ylös ja menoksi. Satama-altaassa reitin teko San Joseen ja ajoa reittipisteelle (siis pistimme helmin töihin). Aallonmurtajasta päästyämme kohtasimme melkoiset mainingit, joten ajoimme pari mailia ulos matalasta vedestä ja teimme uuden reittimäärityksen painamalla XTE -näppylää. Tuulta oli mukavasti 7 m/s, mutta aivan liian takaa kohtalaiseen maininkiin nähden. Ajoimme puoleen päivään ja nostimme ison ja avasimme rullukan. Jussi tiesi täysin mitä kippari seuraavaksi toivoi; preventeri ja sen jälkeen ulkoskuuttaus. Lentokalaparvet jättivät Jussille harmituksen kun lensivät niin nopeasti ja veneestä poispäin. Lueskelimme molemmat pitkään ja lisäsimme aurinkosuojaa, sillä taas kun aurinko paistaa pilven välistä on tosi polttavaa. Heitimme jiipin (1410) ja rullasimme jenuan sisään kahden kymmenen minuutin kuluttua sen hakattua holtittomasti (ei ollut enää varaa leikata enempää kohti rantaa). Yritimme VHFllä yhteyttä satamatoimistoon hyvissä ajoin, jottemme turhaan laske isoa, jos satama on taas täynnä (vain 15 vierasvenepaikkaa ja kokemus Saarikon Karin kanssa täydestä satamasta elokuulta). Vasta ison laskun jälkeen saimme yhteyden N.C.San Josen satamaan, emmekä ymmärtäneet kovin hyvin toisiamme. Ajoimme sisään pienestä ja pieneen idylliseen San Josen satamaan. Marineros ohjasi meidät melkein aallonmurtaja-aukon viereiseen paikkaan. Valmistauduimme peräkiinnitykseen, muttei syvyys olisi riittänyt, joten ohjeesta kiinnityimme keula edellä.

San Jose Club Nautico San Jose log 3702, 32M Mh 484,5 2,5h



Satamatoimisto avautuu vasta kuudelta, joten päätimme tehdä veneen kohennustyöt pistettyämme puomi- ja rullukkapeitteet paikoilleen. Jussi asensi ensin takaiskuventtiilin pilssipumppuun. Asentajan koon vuoksi kippari ehdotti kajuutan pöydän irrottamista, näin tehtiin. Nyt sähköinen pumppu siirtää veden letkuun ja pois, eikä kurlaa sitä edes takaisin. Seuraavaksi kiinnitimme uudelleen verhotankojen pidikkeet kaksipuolisella teipillä. Ennen kuutta söimme taas (ihan herkullisen) Simpukkatonnikala -pastan ulkopöydässä. Kalle kävi maksamassa (niin kuin satamakapteeni sanoi: very expensive) kalliin satamamaksun 48 €. Kävimme tutustumassa San Joseen (kylään) ja totesimme sen eläväksi, mutta pieneksi.



Joimme sangriat rantakadun ravintolassa. Palasimme veneelle ja olemme menossa nukkumaan jo kello 2330. Huomenna meillä on tavoitteena Puerto de Almerimar, jonne matkaa on vain 35 mailia (Raumalta Ämpärporiin).


-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti