lauantai 27. helmikuuta 2010

AINA SE LOMA LOPPUU VÄKISINKIN

24ke 02 2010 Acaymo

Päivä rannalla ja illalla Mogánin kylään syömään jo tuttuun ravintolaan Acaymoon. Tarjoilija antoi täyden huomionsa Teemulle, eikä päässyt kuin kerran ohitse pelleilemättä Teemun kustannuksella.

Pippuripihvit olivat todella suuret ja Soilille jäi melkoinen urakka täyttämättä. Olimme syöneet Papas Arrugadas con mojo alkuun. Annoimme laskunmaksuvaiheessa käyntikorttimme ja ne pääsivät tuhannen muun kortin seuraan seinälle.

25to 02 2010 Ei delfiinejä

Puerto de Mogán 1130 log 5651 Mh 674,4

Lähdimme tekemään päiväseilauksen helteiseen säähän tuulettomassa kelissä. Moottoristimme kohti Puerto Ricoa ja siellä saimme tuulta purjeisiin.

Delfiinejä ei näkynyt, mutta Teide sitäkin komeammin.

Kävimme tullessamme tankkaamassa kiviseinässä, polttoainetta meni 48,4 litraa ja se maksoi 33 €. Näytimme saksalaisille mallia miten vene pakitetaan paikalleen ilman riskaabelia sahaamisliikettä. He kun kääntävät veneen oikeaan suuntaan ennen pakitusta paikkaan. Joka kerta kun he pakittaessa lyövät eteenpäin kääntyy vene takasin väärään suuntaan. Saati sitten jos olisi sivutuuli, niin tuolla tekniikalla ei venettä saisi laituriin.

Puerto de Mogán 1615 log 5671 20nM Mh 676,6 2,2 / 4,75

Jo löytyi Teemultakin määrätietoista veneen laiturivalmistelua, kun hän kuuli, että äiti jää auttamaan kipparia veneen huollossa. Menivät kuitenkin, Soili ja Teemu, rannalle ja me tulimme hetken kuluttua perässä, kun saimme tarpeelliset huollot suoritettua. Uintihetken jälkeen kippari valitti horkkaa. Kävimme ruokakaupassa (Spar) ostamassa illallisen tarveaineet. Kalle aloitti jauhelihaspaghetin valmistuksen Nean noutaessa HiperDinosta huomattavasti halvempaa juustoa ja leikkelettä. Ruokailun jälkeen pelasimme täyden kierroksen heputusta (en viitsi kertoa kuka voitti). Menimme nukkumaan 2315.

26pe 02 2010 Miehistö rannalla, kippari sairaana

Kalle kävi yön aikana kolmasti oksentamassa (siitäs sait kun ahmit kolmen miehen annoksen). Ensimmäisellä kerralla tuli myös testattua vessamatkan etäisyys. Yhtään pidempi ei matka saisi olla tai olisi Mogáninkin mopsilla ihmettelemistä. Aamupolvistumisella satama-altaan suurin kala katseli sympaattisesti vastaan kun luovutin hänelle sen kolmannen annoksen. Ei jäänyt hyvä maku suuhun, kun en ollut syönyt jälkiruokaa ensimmäiseksi niin kuin porilaiset. Rannalla olijat loikoilivat helteissä tungoksessa kipparin väristessä kuumeisena pistopunkassa. Sen verran kippari kuitenkin ulostautui, että saatiin värikoodikuva otettua. Ei saanut Teemu sentään kiinni yhdeksänkuukautista rusketusta.

Ilta sujui pizzan, puuron, pakkailun ja Teemun kortin sekoituksen plärinän merkeissä.

27la 02 2010 Hiihtolomalaiset lähtevät

Herätys kello 0230. Kolmeksi taksitolpalle ja niin oli taas hyvästelyn hetki edessä. Taksi lentoasemalle maksoi 65€, joten auton vuokraaminen ei ole tarkoituksenmukaista. Palasin veneelle nukkumaan. Hetken kuulin saksalaisveneen sitloorasta puhetta, olivat päässeet kurssin päätössanoihin takakannessa. Lauantaipäiväkin meni huilaillessa, mitä nyt kävin Namihanin kipparin kanssa autolla hakemassa kaasupullon huoltoasemalta. Kiinteä ruoka pysyy sisällä, ei ole enää kuumetta. Pientä heikotusta ja ruokaolut maistui metallille. Huomenna tulevat uudet gastit Minna ja Jussi.