perjantai 21. elokuuta 2009

MALAGASTA MARINAS DE ESTEEN

Puerto de Malaga 1235, log 2694

Ruokaostosten jälkeen lähdimme seilamaan kohti seuraavaa satamaa. Tavoitteena on saada paikka runsaan 30 mailin päässä sijaitsevasta Puerto de la Monasta. Nostimme ison satamalahdella ja avasimme rullukan kohta aallonmurtajan jälkeen. Nyt on tuulta kaakosta mukavasti alkuun 3,2 m/s (SOG 6,0 kn) ja parhaimmillaan 4,5 m/s. Jorma sai yhteyden Marinas de Esteen ja varasi meille paikan, tosin vain 15 metrinen paikka on vapaana, päätimme ottaa sen. Söimme lennossa, kun oli niin hyvä purjehduskeli. Klo 1715 laskimme purjeet ja vietimme uinti- ja vesilinjan pesutauon. Korkeat vuoret antavat maisemalle jytyä luonnetta. Vielä ei Sierra Nevada aivan näy, varsinkaan kun on pilvistä ja utuista.

Puerto Deportivo de la Mona/ Marinas de Este 2010 log 2729, 33M Mh 340,5/2,6h

Ajoimme sisään pieneen hienoon lahteen, jota reunustivat korkeat kalliot kaikkialta. Sisään kirjoittautumisen yhteydessä selvisi, että 15 metrisen venepaikan hinta on 54,31 €. Pakitimme moottoriveneiden väliin kukkivan palmun katveeseen. Suihkujen jälkeen kävimme syömässä altaan toisella puolella. Vietimme sitloorassa Jorman viimeistä iltaa klo kolmeen. Samalla kippari sai lähettyä viikon plogit, kun netti nyt oli käytössä.